20.11.09

Soğan Çorbası


Ben bu çorbayı ilk içeceğim zaman tereddüt etmiştim açıkçası.Soğan çorbasıda içilirmi ,kokar diye.. Ama   tadına bir baktım ve artık vazgeçemiyorum.. Bu benim özellikle kışın sık yaptığım, sağlık açısından çok faydalı ve oldukça lezzetli bir çorba. Kesinlikle soğan tadı gelmiyor. Mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum..Lafı çok uzatmadan tarife geçeyim..
Malzemeler:
2-3 adet orta boy beyaz kuru soğan
6 su bardağı et suyu ya da su
2 çorba kaşığı un
1 büyük boy havuç
1 tatlı kaşığı tuz
2 çorba kaşığı tereyağı
Yapılışı:
1)soğanlar iri iri piyazlık doğranır.Havuçlar rendelenir.
2)Tereyağı- zeytinyağı karışımında un pembeleşinceye kadar kavrulur.İçerisine soğan ve havuç katılıp biraz daha çevrilir.Üzerine çıkacak kadar sıcak su koyulur.Soğanlar yumuşayıncaya kadar pişirilir.Blender ile ezilir.
3)Terbiyesi için 1 yumurta sarısı  azıcık limon suyuiyice çırpılıp çorbadan bir kepçe alınıp ılıştırılarak yavaş yavaş karıştıra karıştıra çorbaya eklenir. Tuzu atılır, karıştırılır ve ocaktan alınır.
4)Üzeri için yarım çorba kaşığı tereyağı ve zeytinyağı karışımında 1 çay kaşığı kırmızı toz veya pulbiber yakılır.Servis esnasında kaselerin üzerine dökülür..
Afiyet olsun ...:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder