25.11.09

Patlıcan Salatası


Geçenlerde birkaç arkadaşımda gördüğüm ve pazardada sürekli karşılaştığım köz tavalarından almaya karar verdim.Ve salı pazarından 3 tl karşılığında bir tane edindim.Ve müthiş sonuçlar aldım.Gerçi buda ocağı kirletiyor ama olsun en azından hertarafı eşit şekilde közleniyor. Hemen patlıcanları ince bir bıçakla bikaç yerinden delip attım bizim közleme makinasına:) 5 dakikada müthiş közlendi, hemen arkasından bikaçtanede biber attım 3-4 dakikada onlar sürdü. Azıcık soğumalarını bekleyıp soydum ve ince ince kıydım. Patlıcan ve biberleri birbirine ekleyip karıştırdım. Yarısına sarmısaklı yoğurt koydum, Diğer yarısınada çiğ domates, sirke, sızma zeytinyağı ve birazda tuz ekledim, isteğe göre sarmısakta eklenebilir. Çok lezzetli iki salatayı 10 dakika içinde masaya koymuş oldum.. Bu köz tavalarından şiddetle tavsiye ediyorum.. İsli isli kokan harika közler yapıyor. Ben bunu aldıktan sonra kızartmada yapmaz oldum. Canım kızartma isteyince atıyorum bikaç biber hemen közleyip soyuyorum. Onlar közlenirken ayrı bir tavada bir iki domates rendeleyip azıcık zeytinyağıyla  biraz pişirip döküyorum biberlerin üstüne.. Kızartmadan çok daha nefis ve sağlıklı..Tek kötü yanı pislenen  ocağı temizlemek biraz zor oluyor..:))))

1 yorum:

  1. şu an işte arkadaşımla beraber bakıyoruz ve canımız inanılmaz , közde patlıcan çekti. sanırım öğle molamızda yemekte patlıcan yicez :)

    Yasemin

    YanıtlaSil