25.11.09

Limonlu cheesecake



Geçtiğimiz cuma günü kuzenim ayşe ile konuştuk .. Cumartesi günü bana geleceğini söyledi ve limonlu cheesecake istedi.Bende tabiki hemen daha önce hiç yapmadığım limonlu cheesecake i nasıl yapacağımı düşünmeye başladım.. Daha önce birkaç kez çikolatalı cheesecake yapmıştım ve nefis olmuştu.. Ve tarif defterimi karıştırmaya başladım. Bir köşesinde  cheesecake de kullanılmak üzere hazırlanabilecek basit bir jöle tarifi buldum ve hemen uygulamaya koyuldum..Ve sonuç yukarıda gördüğünüz gibi muhteşem oldu.. Bu jöle tarifi ile bütün meyveleri kullanarak farklı cheesecakeler yapabilirsiniz.. Bu arada tarifin uzunluğuna bakıpta korkmayın ben uzun uzun anlattım ama yapılışı çok çok basit..Mutlaka deneyin..
Malzemeler;
Alt taban için;
-2 paket eti burçak bisküvi
-50 gr tereyağı(oda sıcaklığında)
-1 çay bardağı süt
Kek malzemesi;
-2 yumurta
-yarım su bardağı şeker
-3 çorba kaşığı un
-1 paket vanilya
-1 kutu labne peyniri
-limonlu cheesecake için biraz limon kabuğu rendesi (
isteğe bağlı)
Üst sos için;
-1 su bardağı taze sıkılmış meyve suyu( ben limonlu yaptığım için bir su bardağı taze sıkılmış limon suyu jölenin çok ekşi olmasına neden oldu. bir dahaki sefere yarı yarıya sulandırarak kullanmayı düşünüyorum. Ama bu diğer meyvelerin suları için geçerli değil.Onları doğal haliyle sıkıp kullanabilirsiniz)
-1 çorba kaşığı patates nişastası( ben yukarıdaki tarifte evde patates nişastası olmadığı için mısır nişastası kullandım. Ama patates nişastasıyla çok daha şeffaf bir jöle elde ediliyor)
-1 çorba kaşığı şeker( miktar arzuya göre ayarlanabilir)

Yapılışı;

1)Önce bisküviler robotta veya döverek un haline getirilir.Yağ ve süt ile yoğurulur ve yağlı kağıt yayılmış yuvarlak kabımıza koyulur( kelepçeli kalıbınız varsa çok daha kolay çıkıyor).Elimizle heryeri eşit şekilde bastırılarak yüzeyinin düzgün olması sağlanır.

2)Ayrı bir kapta kek malzemesi mikserle yada çırpma teliyle çırpılır.Kek kalıbındaki bisküvinin üzerine dökülür.Önceden ısıtılmış 160-170 derecede 15-20 dakika pişirilir.Soğutulur. Servis tabağına alınır.

3) Kekin soğuması beklenirken ayrı bir kapta üst sos malzemeleri karıştırılıp önce soğunkken biraz karıştırılır. Ocağa alınıp muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir.Sos sıcakken muhallebi gibi akışkandır, soğuyunca sertleşip jöleleşir.Bu nedenle  çok soğuması beklenmeden akışkanlığı kaybolmadan dökülür.

4)Servis tabağına aldığımız kekin üzerine istenirse  önce meyve dilimleri  dizilip üzerine jöle dökülebilir, ya da direk jöle dökülüp üzeri meyvelerle ya da farklı şekillerde süslenebilir.Dolapta  1-2 saat dinlendirilip servis yapılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder