15.1.10

BUHARA PİLAVI



Sürekli Günaydın restaurantta bayılarak yerdik biz bu pilavı.. En sonunda geçen gün evde denemeye karar verdim ve başladım internetten tarif araştırmaya.. Tarifleri araştırdıkça bu pilavın özbek pilavı olarakta geçtiğini, hatta bu pilavın özbekistanda çok farklı versiyonlarının yapıldığını , sabah- öğlen ve akşam için farklı tariflerinin olduğunu gördüm.. Tabi bu kadar tarifin arasında bir tarif belirleyipte uygulamak zor olduğundan biraz ordan biraz burdan birazda uydurarak kendi tarifimi yarattım..:)) Bizim günaydında yediğimiz buhara pilavı daha kırmızıydı , içine koyduğum kırmızı biberin yeteri kadar kızartacağını düşündüm fakat benim pilavım daha beyaz oldu.. bir sonraki yapışımda birazda salça koymaya karar verdim.. neyse lafı daha fazla uzatmayıp tarife geçeyim..

-3 su bardağı pirinç
-250 gr kuşbaşı( ben kuzu kullandım)(minik doğranması gerekiyor)
-1 büyük boy havuç( minik küp küp doğranmış)
-2/3 su bardağı bezelye( ben dondurulmuş kullandım)
-2 büyük boy kırmızı biber( ince kıyılmış)
-1 orta boy kuru soğan(ince kıyılmış)
-1 yemek kaşığı margarin yada tereyağı
-4,5 su bardağı sıcak su
-tuz

1)2 saat önceden pirinci tuz eklediğimiz sıcak suda ıslatıp bekletiyoruz..
2)Derin bir tencereye kuşbaşı etimizi koyup kısık ateşte kendi suyunda pişmesini sağlıyoruz.. Eğer dana eti kullanacaksanız geç pişeceğinden biraz su ekleyebilirsiniz.
3) Etler pişip tamamen suyunu çektikten sonra içerisine çok az sıvı yağ ekleyip , sırasıyla soğan, kırmızı biber, havuç ve bezelyeyide ekleyip kavuruyoruz.Tuzunu ekleyip altını kapatıyoruz.
4)Pilav tenceresine 1 yemek kaşığı margarini koyup eritiyoruz , suda beklettikten sonra soğuk suyla iyice yıkayıp süzdüğümüz pirinçleri tenceremize ekleyip normal pilav yapar gibi kavuruyoruz.Ben pilavların tuzunu mutlaka kavururken atarım daha tane tane oluyor.Bu pilavada pirinci kavururken atıyoruz, ancak sebzelerede tuz attığımız için dikkat edin tuzu fazla kaçmasın.
5)Pirincimiz kavrulduktan sonra tenceredeki malzememizi pirince ekleyip bir iki kez karıştırıp pişmeye bırakıyoruz.
6) Önce kaynayana kadar harlı ateşte, kaynadıktan sonra suyunu çekene kadar kısık ateşte kapağı yarım kapalı olarak pişirip altını kapatıyoruz.Tencerenin ağzını temiz bir bezle örtüp kapağını sıkıca kapatıyoruz.. Bu şekilde 40-45 dakika dinlendiriyoruz. Pilavımız artık hazır.. afiyet olsun..:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder